marți, 15 septembrie 2009

Cartoons

Good morning, dear old friend o' mine >:D< Once again I've come to annoy you :> Today I'll... Okay, okay, enough with the English #-o
Pe scurt, azi vreau sa vorbesc despre desene animate. Vizitandu-mi verisorii de la Constanta, am dat in biblioteca lor peste acele carti cu povesti Disney oferite de ziarul Adevarul. Rasfoindu-le, am realizat ca trebuie neaparat sa revad filmele dupa care au fost create, ceea ce si fac de cateva zile incoace. Thanks to Bogdan (Mr. Sensei >:D<), am dat de filme tot marca Disney de care habar nu aveam, ca de exemplu "The Emperor's New Groove". Daca nu ati vazut desenul asta,nu stiti ce ati pierdut :> Super,super funny, poate unul dintre cele mai bune pe care le-am vazut :D

Dar nu asta e problema. O anumita persoana, vizibil scandalizata de faptul ca la 19 ani inca ma uit la desene, s-a gandit sa-mi spuna ca sunt imatura si ca ar trebui sa incep sa ma comport conform varstei. Oh,my! #-o N-ai vrea tu sa scrii o carte despre cum trebuie sa se poarte oamenii la anumite varste, poate asa o sa-mi dau si eu seama? Sincer acum, nu-mi plac deloc oamenii care cred ca desenele sunt numai pentru copii mici. Daca s-ar uita mai atent la ele, ar observa ca au o gramada de invatat din acele povestioare "stupide". Si nu ma refer la cliseul "the hero saves the day, gets the girl and they live happily ever after".
O sa iau drept exemplu "Frumoasa si Bestia" sau "Cocosatul de la Notre Dame". Desenele astea doua te invata sa nu pui pret pe aspectul cuiva, ci sa incerci sa privesti dincolo de aparente, sa vezi omul adevarat, nu o imagine care se poate distorsiona oricand. Alte exemple ar fi "Mulan", de unde inveti ca trebuie sa lupti pentru ceea ce crezi chiar daca societatea e de parere ca trebuie sa faci cu totul altceva sau Hercules, care trimite un mesaj subtil prin vorbele de la sfarsit ale lui Zeus : "For a true hero isn't measured by the size of his strength, but by the strength of his heart". Nu-i asa ca te pune pe ganduri?
Ah, era sa uit de Lion King, desenul meu preferat, de care nu ma pot satura desi l-am vazut de atatea ori. Spre sfarsit este acea scena in care Simba, dupa ce il infrange pe Scar, se urca pe o stanca inalta si isi proclama victoria, pe fundal auzindu-se vocea tatalui sau, care sopteste "Remember...". Pentru mine, transmite un mesaj clar : "I've been to hell and back, but I am here, I am stronger and nothing will hurt me from now on". Sa spunem doar ca scena asta m-a ajutat sa trec prin destul de multe, restul se intelege de la sine.
Acum se poate sa gresesc, dar nu cred ca atunci cand esti copil poti intelege cu adevarat ce incearca desenelele astea sa exprime. Eu una, la 5-6 ani, cand le-am vazut pentru prima oara, nu am fost in stare. Dar poate ca voi, astia care va credeti maturi doar pentru ca nu va uitati la desene, ati fost, nu spun nu ;))

2 comentarii:

  1. esti o bleaga mare care suporta balega in forma geografica :))

    RăspundețiȘtergere
  2. ca sa citez un regizor al carui nume imi scapa, zic ca filmele si desenele animate sunt cele mai perfecte creati cinematografice

    RăspundețiȘtergere